4 Mayıs 2018 Cuma

Anlık Fiyat Hareketlerinden Yararlanmak (Scalping) Nedir ?

Arkadaşlar Merhaba
Öncelikle neden bu konuyu yazma ihtiyacı hissettiğimi aktarmak istiyorum. Finans sayfalarını ve uygulamalarını sıkı takip ediyorum. Bu platformlarda da teknik analizin önemini sürekli vurguluyorum.  Normal dönemlerde (hack, yasaklama vs gibi haberler yokken) özellikle coin piyasasında teknik analiz kullanmanın önemine çok inanıyorum ki güzel de çalışıyor. Hack, yasaklama vs gibi haberleri de hacki yapan siz değilseniz veya hükümet temsilcisi falan değilseniz yasaklamaları önceden duymak zaten mümkün değil.

Bugün bir platform da teknik falan yok taktik bu bam bam diyen bir açıklama gördüm bunu yazmaya karar verdim.

Öncelikle şöyle belirteyim bu o arkadaşın stratejisi olabilir ki bunun adı scalping'dir. Forekste vs kaldıraçlı piyasalarda da çok yararlı olabilir ama doğru zamanda kullanılınca. Scalping i kendime göre açıklayıp,kendime göre doğru zamanı anlatıp mantığını aktarmaya çalışacağım.


Scalping Nedir ?

Destek Fx'e göre Scalping: forex piyasasında birçok yatırımcının gerek bilinçli olarak gerekse bilinçsiz olarak tercih ettiği yöntemlerdendir. Scalping gerçekleştiren kişiler kaldıraç gücünü arkalarına alarak fiyat düşüşü veya yükselişindeki çok ufak oynaklıklardan para kazanma gayesinde olan kişilerdir. Scalping gerçekleştiren yatırımcılar yüksek kaldıraç kullanarak açtıkları işlemleri bekletmek ve riski taşımak yerine ufak bir getiri durumunda pozisyondan çıkarak risklerini minimize etme getirilerini ise maksimuma çıkarmayı amaçlarlar.
Yani temeli risk almamak, ekstra maliyet yükü altına girmemektedir.  Foreks temelli biri olarak şunu aktarmak isterim. Benim foreks e başladığım dönemlerde Türkiye'de kaldıraç oranı 1:100 e kadar arttırılabiliyordu. Bu şu demek 1000 $ teminatın varken 100.000$ lık islem acabiliyorsun.
Dolayısıyla 1 e 100 kaldıraçta işlem yaparken full margin ( tüm teminat ile) açtığın bir işlemde  %1 lik artıs ana paranı iki katına çıkarmanı sağlıyor peki tam tersi de mümkün değil mi ? Paritenin yönü aksinde bir işlem açtığında aksi durumda geçerli 1 e 100 kaldıraçta full margin açılan bir işlemde anaparanı sıfırlıyordun.  Peki coin de öyle mi ?
Coin piyasasında günlük %30-%40 arttığını görebiliyoruz hatta biraz daha küçük, hacimsiz, spekülatif coinlerde bu oran  tahmin edilemeyecek şekilde yükselebiliyor.  İyi bir günde %5-10 artışı normal karşılıyoruz. Aynı durumda %3-4 düşüşler yaşandığında düzeltme gibi düşünürsek bizi korkutmayabiliyor.

Scalping İçin Doğru Zaman Nedir ?
Scalping için forekste doğru zaman piyasanın çok hareketli olduğu dönemlerdir. Örnek vermek gerekirse bu makaleye başlarken dolar 4.26 civarıydı. Ortalarına geldiğimde 4.28 e kadar cıktı şuan tekrar 4.2670 seviyelerindeyiz.

Peki coin için de öyle mi ?
Coin piyasası foreks gibi yüksek kaldıraclı bir piyasa değildir. O sebeple coin piyasasında trend takibi yapmak biraz daha önemlidir.
Peki coin piyasalarında scalping yapılmaz mı ?
Scalping i vur kaç taktiği gibi görürsek ki öyle tanımlamakta bana göre mahsur yoktur. Coin piyasasında scalping yapmak için ya düşüş trendinde olan bir coinin yukarı yönlü yapacağı düzeltme de aşağıdan alıp düzeltmenin sonlarına dogru yukarıdan vermek ve tekrar düşünce mantıklı gördüğün bir yerden tekrar almak veya yükseliş trendinde olan bir coinin aşağı yönlü yapacağı düzeltme de yukarıdan verip aşağıdan tekrar almak  şeklinde yapılabilir.
Veya coin yatay bir bant arasında gidip geliyordur o bandın ne altına ne üstünde hareket ediyordur. Bu bandın destek seviyelerine doğru alıp direnç seviyelerinde doğru satış yaparak bu işlem gerçekleştirilebilir.

DİĞER TÜRLÜ FİYATI YÜKSELİŞ TRENDİNE GİRMİŞ BİR COİNDE YAPILAN SCALP ASLINDA KAR DEĞİL ZARARDAN İBARETTİR.
Yukarı da yazdığımı bir örnekle açıklamak istiyorum :
Bugün 50.000 TL paramız var ve tanesi 4 TL den xyz coin aldım. Komisyon ödemezsek 12500 adet xyz coin alabilirim.
Bu xyz coinin yükselis trendinde olduğunu görüyorsunuz atıyorum 4.40 a gidecek analizden bunu görebiliyorsunuz ama ben kar edeceğim diyorsunuz 4.10 da satıyorsunuz. Yine komisyon ödemezsek 12500x4.10 = 51.250 TL olmus olur paramız evet biz 1.250 TL para kazandık. Ama baktık bu xyz coin artıyor ve 4.40 olacağına hala inanıyoruz ama coin 3 gün sonra 4.25 olmus. Biz tekrar 4.25 den xyz coin almak istediğimizde ilk basta aldığımız (12500 adet) kadar almamız mümkün değildir sadece  o paraya ancak 12059 adet alabiliriz.  Peki 12059 tane geri aldık ve 4.40 oldu artık trend geri döneceğine inanıyoruz ilk düşündüğümüz yerde satıyoruz. Bu işlemin sonunda  12059 x 4.40 = 53.060 TL oldu paramız. Peki en başında 4 liradan aldığımız 12500 adedi 4.40 a kadar bekletseydim ne kazanırdım. 12500x4.40 = 55000 TL ki bu hesapta alım satımda ödediğimiz komisyonları göz ardı ettim. 4 TL iken aldığımızda 4.40 a kadar ki geçen periyotta ne kadar çok alım satım yaparsak elde edeceğimiz gelir komisyon ödeneceğinden dolayı azalacaktır.

Dolayısıyla vur kaç yapmayın demiyorum zaten buna karışamam da ama bu tarz işlerden para kazanmak istiyorsanız ticareti bilerek yapın. Teknik analiz öğrenmeye vakit harcayın. Nereden girilir nereden cıkılır buna  içgüdülerinizle değil de teknik göstergelerlerle karar verebilecek seviyelere gelin.
Yatırım Tavsiyesi Değildir. Eğitim Amaçlıdır.
Bol Kazançlarınız Olsun
Sevgiyle Kalın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BTC - USD ANALİZ

Merhabalar Yaklaşık 10 gündür İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLIĞI sınavına gireceğim için paylaşım yapamıyordum. Çünkü piyasa dinamik ve sürekli takip g...